Boglover, 14 år
21. oktober 2024
Siden min eneste rigtige veninde i min klasse har skiftet skole, har jeg haft det lidt svært i forhold til det sociale
Heyy
Jeg er en pige i 9. klasse og siden min eneste rigtige veninde i min klasse har skiftet skole har jeg haft det lidt svært i forhold til det sociale.
De andre piger er søde nok men den anden dag var vi ude at spise, hvilket var hyggeligt nok, indtil pige1 skal hjem som den første. Pige2 sukker højlydt så snart pige1 er gået og sige noget i retning af “det var rart” Selv bliver jeg vildt forvirret og spørg “hvad skulle det til for?” hvorefter pige2 siger “Vi ventede jo alle vare på at hun gik”
Her sidder jeg tilbage og tænker hvis pige2 er så god til at fake at hun ikke har noget i mod pige1 hvordan kan jeg så vide hvordan hun tænker om mig? Pige2 er desuden lidt klassens “dronning”, og de andre piger følger konstant efter hende hvilket jeg slet ikke gider. Vi skal snart en uge på lejrtur og jeg har ikke lyst til at sove på værelse med nogle af pigerne fra min klasse. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Håber I kan hjælpe<3

GirlTalks svar
Kære Boglover ❤️
Tusind tak for dit brev til Pigetanker. Det er så godt og modigt af dig, at du deler dine tanker med os. Det er vi rigtig glade for!
Jeg er rigtig ked af at høre, at hende du har følt har været din eneste rigtige veninde er flyttet skole. Jeg kan virkelig godt forstå at du synes, at det kan være svært at være i det sociale i klasse, når du oplever det som du gør. Jeg synes, at det lyder rigtig hyggeligt, at du har været ude og spise med pigerne fra din klasse, men jeg kan virkelig godt forstå de tanker du får, når pige2 snakker sådan om pige1. Det er virkelig ikke i orden at snakke sådan om andre, og jeg kan godt forstå, at du bliver forvirret over, hvad hun så tænker om dig. Det er helt okay at få de tanker, men du skal ikke lade dig påvirke af andres holdninger om dig. Du skal ikke lave om på dig selv, for du lige præcis som du skal være. For at få en bedre relation til de andre piger fra din klasse, kunne du måske overveje, om I skulle lave en ny aftale sammen? Det er vigtigt, at du prioritere at bruge tid med de piger, som du synes er søde, og som gerne vil dig det bedste. Det fortjener du ❤️
Du skriver, at du spørger pige2 "hvad skulle det til for?", hvilket jeg synes er mega sejt af dig! Det viser, at du undre dig over hendes kommentar, som kan få hende til at tænke over, hvorfor hun siger som hun gør. Derudover synes jeg faktisk, at det viser, at du er en mega god ven og viser omsorg overfor pige1 ❤️
Det, at du siger fra og ikke gider følge efter pige2, som de andre piger gør, fortæller mig at du er god til at sætte grænser, hvilket er en virkelig vigtigt og en rigtig god egenskab at have. Det viser, at du lytter til dine egne følelser og behov.
Du fortæller, at I snart skal på lejrtur, og at du ikke har lyst til at sove på værelse med de andre piger fra din klasse. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært og grænseoverskridende, når du har de oplevelser som du har. Har du overvejet, hvilke fordele, der kunne være ved at sove sammen med de andre piger? Jeg kunne forestille mig, at I lærer hinanden bedre at kende, og det kan give mulighed for at komme i kontakt med nogle andre søde piger, som du normalt ikke snakker med. Det kan være, at I måske har nogle fælles interesser?
Hvis du stadig synes, at det er svært og stadig tænker meget på det, kan det være en god ide, at dele det med din lærer, eller en af dine forældre? Det kan være de har nogle gode ideer, eller kan give dig nogle andre muligheder sådan du føler dig tryg og tilpas i, at skal på lejrtur. Hvad tænker du om det?
Jeg håber virkelig, at mit svar kan hjælpe dig. Ellers er du altid rigtig velkommen til at skrive ind til GirlTalks chat, hvor du kan dele flere af dine tanker ❤️
Jeg håber, at du får en rigtig god og dejlig oplevelse på lejrturen!
Kram fra Maja