Opgivende pige, 17 år
28. november 2024
Jeg har en veninde som gang på gang bliver knust af den samme dreng, og hun lader ham komme tilbage hver gang
Hey Girltalk,
Jeg skriver fordi jeg har en veninde som gang på gang bliver knust af den samme dreng, og hun lader ham komme tilbage hver gang. De har aldrig været kærester men kun mødtes et par gange og skrevet. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at stoppe med at have kontakt med ham, fordi jeg kan se hvordan det påvirker hende så negativt.
Vi har tit lange snakke om ham, hvor hun også er bevidst om at han er dårlig for hende, men så er det som om at så snart han skriver til hende igen glemmer hun alt andet omkring sig.
Hvad skal jeg gøre for at få hende til at stoppe?
Er også bange for at såre hende hvis jeg siger til hende at han ikke er interesseret i hende, fordi det er han ikke.
Knus en snart opgivende veninde

GirlTalks svar
Kære betænksomme veninde ❤
Hvor er det sødt af dig, at du skriver ind til vores brevkasse med bekymringer om din veninde. Det er så sejt, at du deler dine tanker med os, det kan du godt være stolt af ❤
Det lyder som en virkelig svær situation at befinde sig i på sidelinjen, især når du blot ønsker det bedste for din veninde. Du kan netop se, hvor meget mere din veninde fortjener og at den her dreng ikke er det bedste for hende lige nu.
Du skriver at du er bange for at såre din veninde, ved at fortælle hende, at du kan se, at han ikke er interesseret i hende. Inderst inde tror jeg godt, at din veninde ved, at han ikke er god for hende, men der er stadigvæk noget tiltrækning som holder hende i relationen til ham. Set fra hendes perspektiv, kan det være så forvirrende og sårende at få mikset signaler fra en fyr, det kan være at du også selv kan genkende den følelse. Nogle gange vil man bare gøre alt for at det lykkedes med en person, selvom man godt ved at det ikke er godt for en.
Jeg kan virkelig godt forstå at det både kan være svært og endda lidt udmattende, at se sin veninde blive ved med at gå tilbage til den samme dreng og begå samme fejl igen og igen. Det eneste du rigtigt kan gøre som veninde i denne situation er, at være der for hende når hun bliver ked af det, og fortælle hende hvor meget bedre hun fortjener. Det er så vigtigt at have gode venner og veninder at støtte sig op ad, når man har det svært, og her viser du dig som en super god og vigtig veninde, selvom det også kan være svært for dig at være i.
Bliv ved med at være den gode og støttende veninde du er, jeg er sikker på at I begge to nok skal komme igennem denne situation sammen, så forsæt det gode arbejde og de gode samtaler, selvom det kan være lidt hårdt at være vidne til, så gør du det rigtige i min optik ❤
Jeg håber at du kunne bruge mit svar. Hvis du får brug for at skrive mere om denne problematik med din veninde, er du mere end velkommen til at skrive ind til vores rådgivning ❤
Kærlig hilsen Mathilde ❤