Melisa, 15 år
25. juli 2024
Hvordan siger man til sine forældre, at man er blevet kærester med en, som er to år ældre, og man aldrig har mødt?
Hej,
Jeg begyndte at skrive med en fyr for lidt over en uge siden. Vi havde en virkelig god kemi efter blot to dage. Der var nogle ting, som jeg undrede mig over, indtil at jeg fandt ud af sådan er han bare. Men jeg havde brug for at mærke efter hvad der føltes mest rigtigst. Da jeg følte at jeg mistet mig selv lidt i det. Jeg skrev til ham og fortalte hvordan jeg havde det, og at jeg muligvis ønskede at slukke kontakten. Han skrev så at selvom vi kun lige var begyndt at lære hinanden at kende, betyder jeg meget for ham. Jeg er alt det han søger. Han fortalte mig at han elsker mig. Jeg synes måske det var lidt tidligt at sige. Jeg holdte ham lidt på afstand, for at se hvad der skete. Han skrev nærmest hver dag. Han blev. Selv de dage hvor jeg var kold og bare tarvelig. Det går stille og roligt op for mig, at jeg savner ham. At den eneste jeg vil snak med er ham. Efter en lang dag, så er det ham. Alle de små livsglæder ville jeg dele med ham. Jeg begyndte stille og roligt at skrive mere og mere med ham. Samme dag fortæller jeg så ham at jeg er vild med ham. Det er heldigvis gengældt. Vi er på 4 dagen, plus pausen. Vi skrev frem og tilbage. Han kalder mig skat. Komplimenter mig. Elsker mig som mig. På 5/6 dagen skriver han “jeg elsker dig”. Normalt sender jeg bare et hjerte tilbage. Men noget ændrede sig. Jeg elsker ham. Så jeg skrev det. Vi opførte os som om vi allerede var i et forhold. 7/8 dagen begynder han at lave hentydninger til om vi ikke bare skulle blive kærester. 8 dagen bliver vi kærester over besked. Men det føles bare rigtig. Han har været i forhold før, men ikke jeg. Jeg føler ikke selv det er dumt. Vi har dog ikke mødt hinanden fordi vi bor et stykke væk og er på ferie forskellige steder. Hvad tænker i om det?
Den sidste ting er hvordan fortæller jeg mine forældre det. Jeg er mest tæt med min mama. Han 17, og jeg er 15. Det bare mere hvordan siger man til sine forældre at man er blevet kærester med en som er to år ældre og man aldrig har mødt? Men har fået hinandens snap igennem en app?

GirlTalks svar
Kære Melisa ❤️
Tusind tak fordi du skriver ind til vores brevkasse. Det er virkelig dejligt, at du skriver herind og har lyst til at dele dine tanker og oplevelser med os. Jeg vil forsøge at besvare dit brev bedst muligt.
Hvor er det skønt, at du har mødt en fyr, som du hurtigt er blevet glad for og elsker - og at det samtidig også er gengældt. At elske og være elsket er en helt fantastisk følelse, som du skal nyde ❤️ Det lyder også som om, at du bare har mærket efter og taget tingene i dit tempo med pauser og med først at sige tingene, når du selv er klar til det. Det synes jeg virkelig er fedt og beroligende at høre - det betyder bare så meget for at få en god relation til at andet menneske, men også for at passe godt på sig selv!
Du ønsker at vide, hvad vi tænker om, at I er blevet kærester uden at have mødt hinanden. Jeg får lyst til at skrive, at der er ikke nogen rigtig eller forkert måde at blive kærester. Det vigtigste er, at du føler dig tryg og har en god mavefornemmelse. Du skriver, at du ikke selv synes, at det er dumt. Du skriver også, at du elsker ham. Når du skriver disse ting, får jeg en fornemmelse af, at du føler, at det er det rigtige for dig at være kærester med ham. Det synes jeg, at du skal holde fast i. Det virker også til, at du er god til at mærke efter, hvad du føler inden i. Både når du i starten fortæller ham, at du har brug for at mærke efter, da du følte, at du havde mistet dig selv, men også nu, når I er blevet kærester. Det er rigtig sejt. Husk på at det altid er vigtigt at mærke efter - også efter man er blevet kærester - om det fortsat føles rigtig for en selv. I sidste ende er det kun dig selv, som kan mærke efter, om det føles rigtig eller ej. Det betyder også, at du aldrig skal føle dig presset til at gøre noget, som du ikke har lyst til. Det vigtigste er, at du passer på dig selv ❤️
Du ønsker også at vide, hvordan du skal fortælle dine forældre det. Her er mit bedste råd at fortælle det lige som det er og at være ærlig. Dine forældre vil dig kun det bedste, og jeg er helt sikker på, at de vil sætte pris på, at du deler det, uanset hvordan I er blevet kærester. Jeg forestiller mig, at dine forældre er allermest glade, når du er glad. Du fortæller, at du er mest tæt med din mama. Du kan overveje at starte med at fortælle det til din mor, så kan hun måske støtte dig, når du skal fortælle det til din anden forælder. Hvis du har et billede af din kæreste, kan du også vise det, når du fortæller dem om din kæreste. Så kan de danne sig et billede af, hvem han er.
Det er også helt okay, hvis du bare vil starte ud med at forældre dine forældre, at du eksempelvis er begyndt at skrive med en fyr, som du faktisk synes virker meget sød. Så kan du måske også fortælle dem, at du gerne vil kunne besøge ham, når I ikke længere er på ferie forskellige steder. Med tiden kan du fortælle dine forældre, at I også er blevet kærester, men det er også okay, hvis du gerne vil holde det for dig selv til en start. Men jeg synes helt sikkert, at du skal dele det med dem, og jeg tror på, at de vil være glade, hvis du selv er glad ❤️
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Hvis du har brug for at skrive mere om netop det, så er du meget velkommen til at skrive til vores rådgivning. Jeg tror på dig og ønsker dig alt det bedste med kærligheden ❤️
Kærlig hilsen Therese