LC, 14 år
26. juli 2024
Bagefter er jeg kommet til at tænke på, om jeg nu ikke er jomfru mere?
Normalt gnider jeg mig bare i revnen eller bruger bruseren eller klemmer om en pude når jeg onanerer. Men her i ferien har jeg jo en del tid og her den anden dag stak jeg noget op i mig selv. Jeg gjorde det i lang tid. Men bagefter er jeg kommet til og tænke på at nu er jeg måske ikke jomfru mere? Altså hvis den der hinde der den er brast? Det tænkte jeg ikke over inden jeg gik igang. Gør det noget? Har ikke haft noget oppe før. Var det for tidligt? Tør ikke fortælle det til mine veninder.

GirlTalks svar
Hej med dig ❤️
Tusinde tak for din besked og for at være så ærlig!
Først og fremmest vil jeg sige, at det er helt naturligt, at man i din alder begynder at udforske sin krop og seksualitet. Det er en naturlig del af puberteten, at have lyst til af afprøve hvad der føles rart. Dog vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at der kan være nogle risici ved at bruge ting, som ikke er beregnet til seksuel anvendelse. Jeg siger det kun for, at der ikke sker noget med dig, som måske er ubehageligt - eksempelvis hvis noget knækker eller ikke er rent. Så længe du er opmærksom på det, så er alt godt 😊
I forhold til om det er for tidligt, så er det individuelt, hvornår man begynder af udforske sin krop, ligesom det er forskelligt hvornår man kommer i puberteten. Men i din alder er det helt naturligt og jeg er sikker på, at nogle af dine veninder også har en begyndende interesse for det!
Du skriver, at du tænker over om du ikke længere er jomfru og om jomfruhinden kan være brast. Til det kan jeg berolige dig med, at jomfruhinden er en skrøne. Der er ikke nogen hinde, som brister første gang man har sex. Det er en misvisende betegnelse for en lille membran i skedeåbningen, som ingenting har at gøre med om man er jomfru eller ikke. Derfor er betegnelsen jomfru en individuel vurdering, som ikke alle betegner på den samme måde. Hvordan vil du betegne det at være jomfru? Er det første gang, at man har noget oppe i sig eller det første gang man er sammen med en anden person? Uanset skal du vide, at der ikke er noget forkert i det du har gjort. Det er bare dejligt, at du udforsker din krop og finder ud af hvad der føles rart for dig ❤️
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og at du måske får mod på at tale med dine veninder. Det er i hvert fald helt naturligt, at få lyst til at udforske sin seksualitet og krop ❤️ Og mon ikke også dine veninder så småt er begyndt at udforske dem selv også?
Igen, tusinde tak for at du delte dine tanker med os! Du er altid velkommen til at skrive ind til Pigetanker igen, eller gøre brug af GirlTalks SMS- eller chatrådgivning <3
Store GirlTalk-kram fra Sara ❤️