Jeg har selvmordstanker, og jeg kan ikke få dem ud af hovedet
Hej girltalk
Jeg har selvmordstanker og jeg kan ikke få dem ud af hovedet. Jeg har allerede måden og datoen for det. Jeg tror ikke at jeg kan klare det mere. Jeg skal bare dø nu. Hvorfor skal alting også gå ud over mig. Jeg føler at alle mine venner hade mig. Min far hader mig også. Det er som om at ingen kan lide mig . Jeg vil ikke leve mere.

GirlTalks svar
Hey søde Helena<3
Hvis tankerne bliver for svære, at være i og det hele kan føles uoverskueligt og som om, at livet ikke er værd at leve mere, er det vigtigt at tage det seriøst<3 Jeg vil prøve mit bedste, at lave et lille skriv til dig - jeg håber, at du kan bruge det til noget<3
Først og fremmest vil jeg takke dig for at dele dine tanker om os. Det kræver stort mod at dele alle de svære tanker, så tak for det. Du skal også vide, at du er langt fra alene om, at gå med disse tanker<3
Jeg er virkelig ked af at høre, at du ikke har lyst til at leve mere. Det kan være vildt svært, at se andre muligheder når man føler sig overvældet af så mange følelser - men heldigvis er der andre muligheder også når tingene bliver hårde<3 Der er altid et håb og en hjælp at søge, og jeg er sikker på, at hverken din familie eller dine venner hader dig, selvom det i perioder godt kan føles sådan. Der er rigtig mange som er der for dig, også når det kan føles helt uoverskueligt. Vi sidder blandt andet en masse piger hos Girltalk, som altid er klar til at være her og hjælpe når følelserne bliver for overvældende<3
Det er altid vigtigt at tale med nogen om hvordan man har det, det kan være alt fra en veninde, et familiemedlem eller måske en god lærer? Det kan være en stor hjælp og lettelse, at dele sine tanker med nogle som gerne vil lytte, så man ikke går alene med det hele<3 Hvis det virker skræmmende, at dele tankerne med nogen man kender, så kan man også sagtens række ud til eksempelvis en psykolog. De er uddannede og kan hjælpe på bedste vis, hvis man har brug for at snakke med en man ikke nødvendigvis kender. Du kan også altid skrive til forskellig chats på nettet fx. Girltalk eller Børnetelefonen, hvor der sidder nogen klar til at være der for dig<3 Det kræver stort mod, at dele ud af sine tanker, også når det hele ser håbløst ud, og det er derfor vildt sejt, at du har skrevet ind til os. Jeg tror derfor også virkelig meget på dig, og er sikker på at du nok skal finde styrken til at snakke med nogen, som kan hjælpe med at du får det bedre<3
Det kan også være en ide, at finde på nogle ting som kan hjælpe dig når tankerne bliver svære. Det kan være alt muligt dejligt som gør dig glad, fx. at se en god film, gå en tur eller lave noget kreativt. Det kan godt hjælpe på de mange tanker, at fordybe sig i noget kreativt, hvor man kan flytte fokus fra alt det som er svært for en stund. Det kunne også være, at starte til en ny hobby eller sport hvor der kan være mulighed for, at møde nogle nye veninder<3 Der er også flere piger herinde som finder en ro i, at skrive dagbog. Så kan man få alle tankerne ned på papir, og måske få et bedre overblik over alle følelserne og samtidig ikke gå med dem alle i hovedet længere.
Og selvom, at du skriver, at dem omkring dig hader dig, så er jeg sikker på, at både dine venner og din familie holder uendeligt meget af dig, så du er slet ikke alene<3 Jeg synes i hvert fald, at du virker til at være en utrolig sød og modig pige <3 Men hvis du ikke føler dig tryg nok til at dele disse tanker med nogen omkring dig så synes jeg du skal skrive ind til os på chatten her. Eller så kan du tage fat i børnetelefonen eller ringe til dem på 116111. Børnetelefonen kan hjælpe dig i det omfang du ønsker - de er klar til bare at lytte men de kan også gribe ind hjemme ved dig, hvis du har brug for det <3
Du er værdifuld og selv når det hele ser mørkest ud, så er der lys forude og hjælp at hente<3 Der er mange som skriver ind til Girltalk om selvmordstanker, så du skal vide, at du ikke er alene, selvom det af og til kan føles sådan<3 Jeg hepper på dig, og er sikker på, at du bliver glad igen, det fortjener du<3
Knus Emilie