Emma, 15 år
25. juli 2024
Det er ret hårdt at høre hende kalde ham skat
Mine forældre er næsten lige blevet skilt, og min mor har allerede fundet en kæreste. Det er ret hårdt at høre hende kalde ham skat…

GirlTalks svar
Hej Emma ❤️
Tusinde tak for din besked og for at dele dine tanker og følelser med os! Jeg er sikker på der er mange, som står i samme situation som dig, og som også kan få gavn af, at du har været så modig at skrive ind til GirlTalk - tak for det! ❤️
Jeg kan virkelig godt forstå, at det er en svær situation for dig, at dine forældre er blevet skilt og at din mor ovenikøbet allerede har fået en ny kæreste! Det er der desværre alt for mange børn der oplever, og det er altid en voldsom oplevelse for et barn, at forældrene skilles. Dog er det også ofte for det bedste, når par vælger at blive skilt. Jeg er sikker på, at dine forældre har vurderet, at de er bedst hver for sig, og måske ikke duer til at være et par. Måske har du også oplevet skænderier imellem dem, som du nu forhåbentlig kan blive fri for. Dermed ikke sagt, at det ikke er hårdt for dig! Du skal bare vide, at en skilsmisse aldrig er barnets skyld. Det er udelukkende mellem de to, som vælger at blive skilt! Og bare fordi man vælger at blive skilt betyder det ikke, at man ikke længere holder af hinanden. Dine forældre har jo været sammen i mange år og har helt sikkert mange gode oplevelser sammen. De har jo blandt andet dig, som de helt sikkert ikke ville være foruden. Nogle gange vokser par bare fra hinanden med tiden, hvilket er helt naturligt og betyder ikke, at man ikke kan være venner ❤️
Du skriver, at din mor allerede har fået en ny kæreste og at det er hårdt for dig at høre, at hun kalder ham skat. Det kan jeg virkelig godt forstå - især når dine forældres skilsmisse er så ny, som du skriver. Det tager jo tid for dig, at vænne dig til, at dine forældre er blevet skilt og dette er endnu en ny ting, som du skal vænne dig til. Det er helt naturligt, at du har en reaktion på alle de nye ting der sker i dit liv lige nu. Og det er helt okay, at være ked af det! Hele dit liv har du jo set din mor sammen med din far og nu er han "erstattet" med en anden mand - måske er du også bange for at din far er ked af det? For at berolige dig lidt, så tænker jeg, at dine forældre er gladere hver for sig, siden de vælger at gå fra hinanden efter så mange år. Og din mor har forhåbentlig fundet en sød mand, som gør hende rigtig glad. Det er helt okay, at det tager tid for dig, at vænne dig til, for alting tager tid! ❤️
Der er så mange tanker og følelser, der kan opstå i den situation du står i, som alle sammen er helt naturlige og normale at have. Du skal også vide, at du ikke er alene med de følelser du har. Hos GirlTalk har vi skrevet med rigtig mange piger, som oplever at have de samme tanker og følelser som dig omkring sine forældres skilsmisse ❤️
Til slut vil jeg opfordre dig til, at tale med dine forældre omkring dine tanker og følelser omkring deres skilsmisse. Det kan også være du har nogle veninder, som også har skilte forældre - så har de prøvet noget af det samme som dig og er helt sikkert gode at tale om det med. Du er også altid velkommen til at skrive ind til GirlTalk igen - enten her i Pigetanker, eller i vores sms- og chatrådgivning. Jeg håber at du kunne bruge mit svar ❤️
Kæmpe GirlTalk-kram fra Sara ❤️