Jeg har i lang tid haft lyst til at have en kæreste
Kære brevkasse
Jeg har i langt tid nu haft lyst til at have en kærste. Og ønsker at jeg kan kysse med en dreng og han kan tage om mig og alt det der når jeg har brug for det. De er en dreng i min klasse som jeg synes er virkelig sød men ved ikke om han har lyst til alt det. Ved ikke hvordan jeg skal spørger da jeg er genert. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Cecilie,
Tusinde tak for dit brev <3
Hvor er det sejt, at du har fundet ud af at du gerne vil have en kæreste. Det kan være rigtig svært at sige højt hvad man godt kan tænke sig, så det er mega godt gået, at du har sat ord på dine behov!
Det lyder dejligt, at der er en dreng i din klasse som du synes er sød. Det kan være rigtig dejligt at være forelsket, men man kan godt blive genert når der er en, som man godt kan lide. Derfor kan jeg godt forstå at det er svært at spørge ham om han har lyst til de samme ting som du har.
Du kan prøve at starte med at finde ud af, om han også synes du er sød. Så kan det være at du får mod til at spørge om han også har lyst til at have en kæreste. Hvis du er genert og ikke har lyst til at spørge ham i virkeligheden, kan du prøve at sende ham en besked eller skrive et brev. Du kan også prøve at spørge ham om i skal lave nogen uden for skolen, så har du mulighed for at få en fornemmelse af, om han også kan lide dig.
Jeg håber at du kan bruge mit svar. Hvis du har brug for at snakke videre om det, kan du skrive til vores chat, hvor der sidder en sød rådgiver klar til at skrive med dig <3
Stort kram fra Emma