SP, 13 år
13. december 2024
Jeg synes jo, at hun er sød, men jeg ved slet ikke, om der er noget i det. Hvad gør jeg?
Kan godt være det overhodet ikke betyder noget. Men jeg har en veninde jeg af og til sover sammen med. Og hun har ALTID g-streng på når vi skal sove sammen. Og hun går ellers ikke med g-streng ved jeg fra skolen. Det påvirker mig da, det gør det. Fornylig aftalte vi i skolen en fredag at vi kunne tage hjem til mig lige efter skole og så kunne vi sove sammen til lørdag. Det ville hun gerne men hun skulle lige hurtigt hjem først. Jeg havde set til idræt at hun havde alminlige underbukser på men da vi så skulle sove sammen så jeg hun havde været hjemme og skifte til g-streng. Tænker på om det er fordi hun vil noget med mig men jeg er for genert til og spørge. Jeg synes jo hun er sød men ved slet ikke om der er noget i det. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære SP❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Mit bedste råd ville være at snakke med hende om det. Du kan evt. snakke om det næste gang i sover sammen eller dagen efter. Du kan evt. åbne samtalen ved at sige du har lagt mærke til hun sover i g-streng når I er sammen, og spørge hvorfor. I lyder til at være super gode veninder, så jeg er sikker på at I kan snakke om alt. Det kan være hun synes det er behageligt, men til dage med idræt bruger andre trusser. Det kan også være det er fordi hun synes du er sød, eller noget helt tredje. Man ved jo aldrig helt hvad der foregår i en andens hoved, og deres tanker hvis ikke man snakker om det.
Jeg ved godt det at spørge om en anden person kan lide dig, kan gøre en meget genert og føles nervepirrende, særligt hvis man også er usikker på deres seksuelle orientering. Hvis du er usikker om hun er biseksuel, lesbisk eller andet, så kan du også spørge hende om dette. Her behøver du ikke at starte med at spørge om hun synes du er sød på en mere end venner måde. Det er vigtigt inden du spørg, at du også finder ud af hvordan du synes hun er sød, er det som en veninde eller vil du gerne være mere end venner med hende? Jeg synes ikke du skal lægge op til noget før du selv ved hvordan du har det.
Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️