Safir-pigen, 16 år
09. december 2024
Bør jeg ligge mig fladt ned og sige til mine veninder at jeg har overtrådt min egen moral?
Når jeg snakker med mine veninder om dating og sex osv. så har jeg altid været meget moralsk og sagt at man ikke bør have sex på første date. Ja, at man nok skal date flere gange og lære hinanden rigtig godt at kende før man er intim første gang. Det har jeg virkelig ment og har ikke lagt skjul på overfor mine veninder og nok været ret dømmende omkring det.
Men sidste weekend var jeg til fest og jeg kan lige så godt indrømme det. Der gik måske højst to timer eller noget fra jeg begyndte at danse med en fyr (som jeg ikke kendte) sidst på aftenen til vi vi lå hjemme på hans værelse og han var så højt oppe i mig som man overhodet kan komme.
Bestemt ikke noget jeg er stolt af for det går jo i den grad imod mine egne principper men jeg var bare så horny at jeg ikke ku la vær.
Det kan jo godt være det rygtes til mine veninder hvis han nu praler af det. Bør jeg komme det i forkøbet og ligge mig fladt ned og sige til mine veninder at jeg har overtrådt min egen moral?

GirlTalks svar
Kære Safir-Pigen
Mange tak for dit brev og for at du har haft lyst til at skrive ind til os. Mange piger kan genkende de tanker du beskriver og igennem dit brev kan de også få besvaret nogle af de tanker de går med. Jeg synes det er super sejt af dig at du har haft lyst til at skrive ind til os med dit moralske dilemma og jeg vil gøre mit bedste for at besvare dine tanker.❤️
Jeg får helt lyst til at give dig et kram for det lyder godt nok som om du befinder dig i en forvirrende situation. Det kan ofte være svært når man er kommet til at gå imod sine moralske principper som man ellers tidligere har haft. Først og fremmest er det vigtigt for mig at understrege at der selvfølgelig ikke er noget der er rigtigt/forkert når det kommer til at være sammen med nogen. Så længe at der er samtykke fra begge parter og at det har føltes rigtigt for dig har du som udgangspunkt ikke gjort noget forkert. Jeg skriver blot dette så du ihvertfald ikke går med følelsen af at det er skamfuldt at du har haft sex med en som du ikke har kendt over længere tid. Det kan ofte være svært at følge en bestemt regel når det gælder situationer hvor følelser og lyst er involveret. Uanset hvad så håber jeg ihvertfald at du er okay og at du ikke føler at du har overskredet nogle af dine egne grænser❤️
Hvorvidt du skal fortælle dine veninder om det synes jeg er op til dig og din mavefornemmelse. Selvom det godt kan føles svært til at starte med kan det nogle gange være meget rart at have nogle at snakke med omkring sex. Hvis du har lyst, kan du jo blot fortælle det som det var, og også fortælle hvad dine følelser er omkring situationen. Ofte kan det være svært at leve op til ens forstilling af hvordan ting bør være. Måske kan du også fortælle dem, at det var det der skete i situationen hvis du har lyst? Dine veninder kan sikkert godt forstå situationen som du beskriver og måske selv genkende den. Det kan være det er med til at gøre jeres venskab endnu tættere❤️
Jeg håber at du kan bruge mit svar og ellers må du altid gerne skrive ind til pigetanker igen eller skrive til vores online chatrådgivning. ❤️
Knus Clara