Mit dilemma er, at jeg fortryder, at jeg fik mit første kys med ham
Hej Girltalk.
Først og fremmest TAK! Jeg er så glad for at jeg kan skrive herind, og at i tager alle vores breve seriøst.
Nå men lad mig komme til stykket! For et par måneder siden var jeg til en fest, hvor jeg så mødte en rigtig sød dreng. Vi mødtes igen og blev kærester. Jeg havde aldrig haft mit første kys på det tidspunk, så jeg tænke : lad mig bare tage chancen nu! Jeg kyssede ham og det gik ret fint. Ca en uge efter mistede jeg lidt mine følelser for ham… Jeg ved ikke hvordan det skete, men jeg kunne bare ikke rigtig lide ham længere. Så jeg slog op med ham. Han tog det fint, og vi har ikke rigtig snakket sammen siden. Mit dilemma er, at jeg fortryder, at jeg fik mit første kys med ham. Jeg ved godt at det lyder mega dumt, men jeg er lidt af en romantisk bognørd, så jeg har læst så mange bøger, hvor deres første kys er mega romantisk, og at de virkelig elsker personen. Jeg ville bare ønske, at jeg ikke havde kysset ham. Jeg tænker på hver dag at jeg ikke skulle have gjort det.
Hvad skal jeg gøre? Tak!
Kh Rosa.

GirlTalks svar
Hej Rosa
Tak for de søde ord, og tak for dit brev <3
Dit dilemma lyder slet ikke dumt. Jeg kan godt forstå at du ærgrer dig over at du fik dit første kys med en, du ikke har følelser for. Tit kan man gå med en forventning om hvordan ens første kys, første gang eller første forhold kommer til at gå, og det kan føles skuffende, når det ikke går efter planen. Jeg tror rigtig mange går med et håb om, at de får lov til at opleve den der helt store forelskelse, hvor det hele bare spiller fra starten af.
Men virkeligheden er desværre bare ofte lidt anderledes - og selvom det er dejligt og sundt at have nogle standarder for hvordan man vil have sit kærlighedsliv skal udspille sig, så er det altså også helt normalt at man skal kysse nogle frøer før man finder sin prins ;-) Romantiske bøger kan tit være en smule urealistiske, og jeg tror at hvis du spørger de fleste, så var deres første kys ikke noget at råbe hurra for. Det kan tage tid at finde ud af hvad ens type er, hvilket slags forhold man kunne tænke sig og hvem man passer bedst sammen med. Derfor tror jeg også, at når du endeligt finder den helt rigtige for dig, så vil jeres første kys sammen være mega specielt og det hele værd - også selvom han ikke er dit første kys nogensinde.
Jeg vil også lige sige, at jeg synes det er mega sejt at du mærkede efter og slog op, da du kunne mærke at du ikke kunne lide ham længere. Du lyder som en der ved hvad hun fortjener, og det skal du endeligt blive ved med at holde fast i!
Hvis du føler at det bliver ved med at fylde hos dig, kunne du eventuelt prøve at snakke med dine veninder som også har haft deres første kys - måske har de prøvet noget lignende? Ellers er du altid velkommen til at skrive ind til Girltalks chatrådgivning, som har åbent alle ugens dage <3
Knus fra Anna