Lulu, 13 år
17. december 2024
Jeg vil gerne lærer ham bedre at kende, men ville det være mærkeligt at starte snapstreak med ham, eller kommunikere på en anden måde?
Hej Girltalk.
Der er en ret cute og sød dreng på min årgang (lad os kalde ham M). Han er en af de “populære” drenge hvis i forstår. Typen der altid går i det nyeste mærketøj osv. Men i personlighed er han virkelig sød, og tænker meget på andre. Jeg vil gerne lærer ham bedre at kende, men ville det være mærkeligt at starte snapstreak med ham, eller kommunikere med M på en anden måde? Jeg tror der er ret mange andre piger der crusher på ham, så jeg vil ligesom gerne have en chance.
Håber i kan hjælpe!
Bh Lulu.

GirlTalks svar
Kære Lulu<3
Tusind tak for dit brev. Jeg er sikker på, at der sidder rigtig mange som kan genkende det du skriver, og jeg skal forsøge at svare så godt som muligt<3
Det lyder som om du virkelig gerne vil lære M bedre at kende, og det er helt naturligt at føle sig lidt usikker på, hvordan man skal gribe det an, især hvis der også er andre, der er lidt interesserede i ham. Men jeg tænker, at en snapstreak det lyder som en helt fin måde, at starte lidt kontakt med ham på. Det kunne i hvert fald være en måde, at starte lidt mere kommunikation med ham<3
Så kan du jo altid bruge snapchat til at spørge mere end til skolen eller noget andet i har til fælles, eller noget du ved han interessere sig for. Og på den måde måske også blive klogere på om interessen også går din vej, så du heller ikke spilder tiden, og samtidig også finder ud af om han er så sød som det virker til<3
Og hvis du har muligheden eller mod på det, så kunne man også starte lidt samtaler i skolen? Hvis i kommer til at sidde sammen, eller på andre måde støder ind i hinanden, så han også kan mærke at du er sød og interesseret i, at lære ham bedre at kende der<3 Det kunne også være, bare at smile lidt ekstra når du går forbi ham, så han bliver endnu mere opmærksom på dig<3
Hvis der er flere piger som er interesserede, kan det måske hurtigt føles som en konkurrence, og det tænker jeg også, at han måske selv mærker. Så det vigtigste er nok bare, at være tålmodig og lade tingene udvikle sig naturligt. Det bedste du kan gøre er, at være dig selv og lade ham få muligheden for at lære dig bedre at kende, og her kunne snapchat helt sikkert sagtens være et super fint udgangspunkt<3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget - jeg hepper i hvert fald på dig, og er sikker på, at han nok skal vise mere interesse din vej, hvis først han opdager at du giver ham noget hans vej<3
Du er altid velkommen til at skrive ind til Girltalks rådgivning, hvis du vil skrive mere om det eller noget helt andet<3
Knus Emilie<3