Lisa, 13 år
03. januar 2025
Jeg har tit lyst til at onanere men hver gang jeg gør det, sker der ik en skid.
Hey Girltalk.
Det her er et liiiidt akavet dilemma for mig… Jeg har tit lyst til at onanere men hver gang jeg gør det, sker der ik en skid. Altså det kilder en lille smule dernede, men efter 2 sekunder, er det væk igen. Jeg syntes det er PISSE irriterende. Jeg har jo lyst til at onanere for at få nydelse, MEN DET FÅR JEG JO IKKE. Øv! Håber i kan hjælpe med mit akavet dilemma! Bh Lisa.

GirlTalks svar
Kære Lisa ❤️
Tusind tak for dit brev til Pigetanker! Det er så sejt og modigt af dig at dele dine tanker og spørgsmål med os, nu når du synes, at det er et lidt akavet dilemma. Det er jeg sikker på, at der er andre piger, som også synes, og derfor kan dit brev hjælpe andre piger, som læser dit brev, og som sidder med de samme tanker som dig. Du er ikke alene ❤️
Selvom du synes det er akavet, så er det helt normalt at være nysgerrig på at have lyst til at onanere. Det er helt naturligt at opleve, det som du gør, og det kan være mega frustrerende, når ens krop ikke vil det, som man gerne vil. Onani er en rigtig god måde at lære sig selv at kende på, så man ved, hvad man godt kan lide, og hvad der føles ekstra godt. Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at onanere på, så det er bare at prøve sig frem og mærke efter, hvad der føles dejligt for lige netop dig. Nogle gange, hvis man virkelig tænker på at få den nydelse, som du beskriver, så kan det være svært, fordi man tænker så meget på lige netop det.
GirlTalk har fem gode råd til, hvordan man kan onanere ❤️
1. Sørg for, du ikke bliver forstyrret.
Det er en god start at sikre dig, at du kan slappe helt af, mens du prøver dig frem, så du kan være 100% i dine sanser og din krop. Så sørg for, at du er alene hjemme, at døren er låst eller at du i hvert fald er uforstyrret.
2. Prøv at røre ved dig selv
Læg dig godt til rette, så kan du prøve at røre dig selv forskellige steder på kroppen. Det kan være over det hele, men der er nogle steder, som er mere følsomme end andre. Det kaldes erogene zoner og kan være bryster, brystvorter, inderlår, mave og baller. Mærk dig frem. Hvad føles godt for dig?
3. Området mellem benene
Og så er der selvfølgelig hele området mellem benene, som er et rigtigt spændende sted at udforske og har mange nerveender, der derfor kan give rigtig meget nydelse ved berøring.
Det kan både være dejligt at røre sig selv uden på kønslæberne, men også på hele det område som blottes, når man skiller kønslæberne ad. F.eks. er der øverst en lille ‘knop’, som hedder klitoris, og som er den, rigtig mange piger kan få orgasme ved at røre ved. Du kan røre både blidt og hårdt og mærke efter, hvad der føles godt for dig og så fortsætte med det.
Hvis du bevæger fingrene nedad, kommer du ned til skedeindgangen, som er her, man kan give sig selv finger ved at bevæge en finger ind og ud og rundt i det tempo som føles rart. Igen prøv dig frem. Alles kroppe er forskellige.
4. Se, hvor du rør
Det kan hjælpe at ligge sig med i spejl, så man kan se, hvordan man ser ud dernede, og hvorhenne man rør - mens man mærker efter, hvordan det føles i kroppen.
5. Tænk på noget, der tænder dig
Man kan også samtidig tænke på nogle situationer eller personer, som man bliver ophidset af, mens man rører ved sig selv for på den måde at øge lysten og følelsen.
Det, der bare er vigtigt, er at prøve sig frem. Både i forhold til hvor på kroppen, man synes, det er rart, men også at variere hvor blødt eller hårdt man rører sig selv. Der er ikke noget, som er hverken rigtig eller forkert, men forhåbentlig har du mod på at kaste dig ud i at eksperimentere efter at have læst dette.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig ❤️ Hvis du har brug for at dele flere tanker og oplevelser er du også altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgivning
De bedste hilsner,
Maja ❤️