Jeg er så nu begyndt at være samme med en anden gruppe til træning, fordi jeg føler, at de er mere velkommen og varme og snakker mere til mig
Hey girltalk<3
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg går til en fritidsport hvor at jeg havde en god venner gruppe på 4 andre. Jeg går i klasse med den ene. Nu kommer hun ikke længere pga. skader.
Nu er det så kun de 3 andre. Jeg er så nu begyndt at være samme med en anden gruppe til træning fordi at jeg føler de er mere velkommen og varme og snakker mere til mig(i den gruppe er det på en måde mig der er centrum).
Men mit problem er at jeg gerne vil være sammen med begge grupper fordi den første gruppe har jeg været venner med i længere tid og snakket med dem og mange ting. I den første gruppe var der især en pige som jeg var ekstra gode venner med men nu snakker hun mere med en anden i gruppen. Og jeg føler lidt at jeg har sørget mere for hende altså med at hun altid var med og ikke stod alene og sådan noget. I den første gruppe skete det også at jeg følte at jeg ikke blev taget så meget med.
Men det gør de i den nye så der vil jeg hellere være men jeg vil ikke miste den gamle gruppe
Nu er den gammel gruppe begyndt at sige sådan noget med at jeg heller vil være sammen med mine nye ‘venner’ og at jeg ikke kan lide dem mere(lidt for sjovt men jeg ved ikke rigtig hvad man siger til sådan noget)det er jo på en måde rigtig men nu ved jeg ikke hvad jeg gør. En af pigerne fra den gamle gruppe er også begyndt ikke at spørge om jeg kommer til træning og det gjorde hun ellers altid før:(
Men jeg er en god ven og vil ligesom hellere ikke have at de får den følelse af at jeg ikke kan lide dem men jeg følte bare at jeg blev holdt lidt udenfor ikke med vilje men det skete bare. Så gik de allesammen bare sammen uden mig:(
De begyndte også at snakke mere om drenge og sådan noget det tror jeg ikke rigtig at jeg har lyst til endnu. Jeg føler at jeg ikke længer passer lige så godt sammen med den gamle gruppe.
Jeg griner også mere ved den nye gruppe og føler mere at jeg er en mere glad mig
Jeg ved ikke hvad jeg nu skal sige jeg tror at i den gammel gruppe er der en der nok tager det meget pænt vis jeg siger hvad jeg føler. Jeg tror at den anden føler sig lidt forrådt(men jeg føler lidt det samme fra hende side af) og den sidste er lidt sur på mig tror jeg
Bh

GirlTalks svar
Kære Josephine❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Jeg kan godt forstå det er svært at takle hvem man skal bruge sin tid sammen med, særligt når det er delt op i grupper på den måde du beskriver. Men det lyder også til at du beskriver en gruppe som kan lide at snakke med dig, og en gruppe som ikke sætter pris på dig på samme måde. En løsning kunne være at skiftes lidt til at være sammen med de to grupper, hvis du har lyst til dette. Hvis du prøver at være sammen med begge grupper lidt på skift, og kan mærke du føler dig mere værdsat og har mere lyst til at være sammen med en af grupperne, så er det helt okay at bruge mere tid med dem. Du skal ikke bruge tid på venner som ikke vil dig det bedste, ikke sætter pris på dig som du er, og som du ikke rigtigt har lyst til at være sammen med.
Selvom det kan være svært så synes jeg også at du skal tage en snak med de piger du fortæller om, der måske føler sig forrådt og er sur på dig. Jeg ved det kan være svært at starte disse samtaler, men det kan også hjælpe med at løse de problemer der måtte være. Snak med dem en til en, og fortæl dem hvad du føler og hvordan deres måde at være på får dig til at føle. Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️