forvirret pige, 16 år
17. december 2024
Problemet er så at jeg ikke helt ved hvordan jeg stopper med at være venner med hende.
Hej.
Jeg går lige nu i 9.klasse og er her for 6 måneder siden startet på en ny skole. Jeg har så fået en "ven" som startede i min klasse her på første skoledag. Men her de sidste 3-4 måneder er hun begyndt at være sammen med nogle som jeg vil sige er en del af "the bad crowd" og hun er begyndt at ændre sig hen i en dårlig retning.
Problemet er så at jeg ikke helt ved hvordan jeg stopper med at være venner med hende. Da jeg så også besluttede mig for ikke at ville være venner med hende netop fordi hun er begyndt at være på en dårlig måde og bare være nogle jeg slet ikke ville være sammen med. Så jeg ville spørge om der er noget jeg kan gøre for at vi ikke er venner mere. Har på det sidste prøvet at tage lidt afstand til hende og det er noget hun havde opdaget men vi havde en opgave at arbejde sammen på der ødelagde det lidt.
På forhånd tak
Kh forvirret pige :)

GirlTalks svar
Kære dig ❤️
Tusind tak for dit brev til Pigetanker ❤️ Det er så modigt af dig, at skrive herind! Dit brev kan nemlig hjælpe andre piger, som oplever nogle af de samme ting, som du gør.
Jeg synes, at det lyder rigtig spændende, at du er startet på en ny skole, men jeg kan mærke, at det fylder meget for dig, at din ven er begyndt at være sammen med nogle andre. Det er helt okay at være forvirret over, og derfor er det så godt, at du skriver herind. Jeg vil prøve, at hjælpe dig videre. Du spørger om, hvordan du stopper med at være venner med hende, da du oplever at hun er begyndt at være på en dårlig måde. Du fortæller, at du er begyndt at tage afstand fra hende, hvilket er en hel normal reaktion på noget man ikke synes er sjovt eller har lyst til at være en del af. Det viser mig også, at du mærker efter og lytter til dig selv, hvilket er mega sejt! ❤️ Har du overvejet at snakke med hende om, hvad du oplever, og at du bliver forvirret over, at hun er begyndt at være sammen med nogen andre? Det kan være, at hun har en god forklaring på det, og som kan give dig noget ro i forhold til det. Hvad tænker du om det?
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe på din forvirring, og hvis ikke, så er du altid rigtig velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgivning, hvor du kan chatte om lige præcis, hvad du har brug for ❤️
De kærligste hilsner,
Maja