E, 15 år
09. december 2024
Nogle af mine veninder siger, at jeg godt kan lide ham, og nogle siger, at jeg ikke kan. Med alle disse forskellige meninger bliver min hjerne helt manipuleret til at tænke alt muligt
Hej brevkassen
Jeg er 15 år og går i 9.klasse.
Der er denne dreng som jeg har været venner med i lang tid og min ene veninde siger at hun ved at han kan lide mig, og det gør mig så forvirret da jeg ikke ved om jeg har en romantisk tiltrækning til ham, og mit problem er at nogle af mine veninder siger at jeg godt kan lide ham, og nogle siger at jeg ikke kan, og med alle disse forskellige meninger bliver min hjerne hel manipuleret til at tænke alt muligt. Så hvad skal jeg gøre, skal jeg bare spørge drenge direkte nu hvor han har være min ven i 3 år, eller skal jeg glemme det helt? Hvad ville I gøre??
HJÆP!

GirlTalks svar
Kære E ❤️
Tusind tak for dit brev til Pigetanker. Det er rigtig sejt og modigt af dig at dele dine tanker og oplevelser med os! Der er helt sikkert andre piger, som sidder med de samme tanker som dig, og de kan derfor bruge dit brev som hjælp.
Jeg kan mærke, at det er noget der fylder meget for dig og det må være rigtig svært, når der bliver sagt mange forskellige ting af mange forskellige personer. Det er derfor helt forståeligt og normalt at blive forvirret over, og derfor er det mega godt, at du skriver herind, så jeg kan prøve at hjælpe dig på bedst mulig måde. ❤️ Det kan være rigtig svært ikke at blive påvirket af, hvad dine veninder siger. Du må mærke efter, hvad du synes og føler om denne dreng, da det kun er dig der kan føle og vide det. Dine følelser er helt rigtige, og hvis du føler, at I bare er venner, så er det en hel okay og normal følelse at have. Hvis du derimod oplever en romantisk tiltrækning af ham er det også en helt okay følelse, og så kunne det være en god ide at fortælle ham det, hvis det er noget du har mod på. Jeg vil fortælle dig, at det er vigtigt, at du mærker efter helt ned i maven, og det er vigtigt for mig at fortælle, at det skal gå i dit eget tempo, da det er noget du skal kunne være i.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig. Hvis du har brug for at skrive yderligere om dette eller andet du har på hjerte, er du altid velkommen til at skrive ind på GirlTalks chatrådgivning, hvor der sidder søde piger klar til at chatte med dig ❤️
Kram fra Maja