Hvad kommer blærebetændelse af? Jeg har lige fået det og det er pænt trælst
Ved i hvad blærebetændelse kommer af? Jeg har lige fået det og det er pænt træls. Jeg har sagt til min mor at jeg ikke ved hvordan jeg har fået det. Men jeg har da godt nok en teori. Mig og min kæreste var ude og løbe, der er sådan et lille naturområde i nærheden af hvor han bor hvor det er godt at løbe. Da vi havde løbet en del kom det sådan lige over os og vi lagde os ned i sådan noget lyng. Jeg måtte jo have bukser og underbukser af men beholdte jo tøjet på overkroppen og min kæreste lagde hans træningsjakke så jeg ikke skulle ligge med bar numse i den der våde og kolde lyng. Han bollede mig så og vi var ret hurtigt færdige. Vi havde jo løbet os til varmen så det var enlig ikk så koldt men man får jo lidt kold numse. Så klædte jeg mig på og vi løb videre. Men nu har jeg altså fået blærebetændelse. Jeg ved ikke om det er pga løbeturen, hvad tænker i? Jeg lå jo på hans jakke og vi var hurtige til at blive færdige, hvad mer kunne vi overhodet ha gjort? Men ellers aner jeg ikke hvad det er kommet af. Jeg har været med min mor på apoteket og fået et middel, og så håber jeg det hjælper. Men vil jo godt vide om det var det der under løbeturen der gav mig betændelse?

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tusinde tak for dit brev. Hvor er du modig, at du deler dine tanker med os! Jeg er sikker på, at mange andre piger kan spejle sig i dine tanker <3
For det første, så lyder det vildt trælst, at du har fået blærebetændelse! Men hvor skønt, at du og din kæreste er så tiltrukket af hinanden, at i ikke kan holde jer fra hinanden <3
Man kan ikke altid finde årsagen til blærebetændelse, men som du selv er inde på, så kan det godt være kulde, der er årsagen. Også selvom du lå på din kærestes jakke, for det er jo koldt udenfor her i december måned. Jeg ved også, at man kan få blærebetændelse, hvis ikke man tisser umiddelbart efter man har haft sex. Det ved jeg ikke om du gjorde? Uanset, så er der altså mange mulige årsager til blærebetændelse, og der er nogle der får det lettere end andre. Det er ikke sikkert at der er en bestemt årsag til det, og hvis der er, så er det nok ikke til at finde ud af det nu. Det vigtigste er, at du får det godt igen <3 Hvis ikke midlet, som du har fået på apoteket virker, så synes jeg du skal kontakte din læge.
Igen tak for dit brev! Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, selvom jeg ikke kan komme med et klart svar på, om det var løbeturen, der gav dig blærebetændelsen. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at skrive ind på Girltalks chatrådgivning <3
Kæmpe GirlTalk-kram fra Sara <3