Dagmar, 13 år
29. december 2024
Jeg vil gerne springe ud til min veninde, men jeg kan bare ikke. Hver gang jeg prøver, går jeg kold
Kære girltalk.
Jeg vil meget gerne springe ud til min bedste veninde. Men jeg kan bare ikke,hver gang jeg prøver går jeg kold. Jeg ved ikke om jeg er til piger eller drenge. Så jeg føler ikke rigtigt jeg kan springe ud når jeg ikke engang ved hvem jeg er til. Jeg ved jeg ikke er straight.
Hvordan skal jeg springe ud til min veninde

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tak for dit brev til Pigetanker, hvor du deler dine tanker ærligt. Jeg vil prøve at hjælpe dig så godt, jeg kan <3
Det er så godt og sejt, at du tør åbne op og dele dine inderste tanker og følelser omkring, at du gerne vil springe ud til din veninde, men at du har svært ved det. Det er altid godt at dele det svære, så du ikke står alene med det. Det er helt naturligt, at det er svært at springe ud, og du er bestemt ikke alene om at have det sådan. Jeg er glad for at læse, at du har en god veninde, som du gerne vil dele det med <3
Når jeg læser dit brev, kan jeg mærke, at du ikke er sikker på hvilken seksualitet, du har, men at det betyder noget for dig at springe ud til din veninde. Du kan prøve at spørge dig selv, hvad der er vigtigt for dig at fortælle din veninde, og hvorfor det er vigtigt for dig? <3
Der er mange piger, der skriver ind til GirlTalk, som har mange forskellige seksualiteter. Der er også mange piger, der ikke ved hvilken seksualitet, de har, men som er nysgerrige. Der er ikke noget, der er mere rigtigt end noget andet, eller noget som er forkert. Men det vigtige er at mærke efter, hvad man har lyst til. Du kan læse mere her om seksualiteter. Det kan også være, at det kan være lettere at åbne op for en snak om de forskellige seksualiteter, der findes, med din veninde. Derefter kan du fortælle om hvilket køn, du synes er spændende, hvis du har lyst til det <3
Husk at mærke efter i maven og dele det, du har lyst til <3 Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Kærlig hilsen Malene <3