Anne Sophie, 13 år
06. december 2024
Normalt synes jeg egentlig, at jeg ser rimelig pæn ud forneden
Normalt synes jeg enlig jeg ser rimelig pæn ud forneden. Altså min revne slutter sådan ret tæt. Nu er der så det at jeg er begyndt at røre lidt ved mig selv. Nogen gange gør jeg det foran et spejl. Der har jeg så lagt mærker til at når det begynder at blive godt og især sådan hen mod slutningen så "popper" mine kønslæber lissom ud så der er lissom en hel masse hudfolder-noget dernede der er helt synlig. Jeg synes ikk det ser så pænt ud. Jeg er lidt nervøs for når en partner om det så blir en dreng eller en pige skal se det en dag. Synes jo ikk det er så attraktivt. Men er det almindligt nok at de popper ud?

GirlTalks svar
Kære Anne Sophie ❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Mange andre piger derude sidder med de samme tanker som dig, og kan igennem dit brev også få besvaret nogle af deres spørgsmål, så det er bare mega sejt at du har haft lyst til at skrive ind til os ❤️
Først og fremmest vil jeg gerne sige der er intet galt med din krop, den ser ud ligesom den skal. Og du kan læse mere om hvordan underlivet ser ud, lige her. Det er sundt og godt at kende sin krop. Både at lærer sin lyst at kende og hvad føles rart, men også hvordan den ser ud. Så det at du onanere foran et spejl er en god måde at lærer din krop at kende ❤️
Dog synes jeg det er en skam at ikke synes det ser attraktivt ud, når du er ved at opnå klimaks. Det du beskriver der sker med dine skamlæber, er helt normalt. Ens skamlæber kan synes og virke større - eller som om de "popper", når man er liderlig og særligt når man er ved at opnå klimaks. Det kan sammenlignes lidt med når en penis er erigeret eller stiv. Der er en kropslig reaktion der sker og det er der intet forkert i.
Du skal ikke være nervøs for at en fremtidig partner skal se din krop, lige meget hvordan din krop ser ud. Dine fremtidig partnere, hvad end om det bliver én eller flere, er personer du skal føle dig tryg ved at være sammen med, emotionelt og seksuelt. Du skal ikke være sammen med en person, du er bange for vil dømme hvordan din krop ser ud. Og husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften ❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️