Anne, 20 år
23. december 2024
Jeg går og overvejer, om jeg skal skrive til ham, om han virkelig tog en video dengang
Hej,
For ca. 1.5 år siden tog jeg med en fyr hjem fra byen. Da jeg gav ham oral, stod han med sin telefon. Han sagde efterfølgende uden jeg havde initieret noget, at han ikke tog nogen video og spurgte om jeg ville tjekke for mig selv, hvilket jeg svarede nej til, da jeg gerne ville stole på ham, og jeg synes at hans tilbud om at tjekke hans telefon lød troværdigt. Han ville efterfølgende gerne ses igen, også gerne date, hvilket jeg svarede nej til.
Der er gået lidt tid, og jeg er blevet meget mere selvsikker, både ift. at kunne sige fra og ift. at turde være konfronterende. Jeg går og overvejer om jeg skal skrive til ham, om han virkelig tog en video dengang, og hvis ja, fortælle at han skal slette den, fordi det er en helt hen i vejret respektløs ting at tage sådan en intim video uden samtykke. Helst vil jeg undgå at skulle skrive, da det selvfølgelig tager meget energi, og at det ikke er en person jeg har lyst til at være i kontakt med.
Jeg har brug for råd, for jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Kender dig der skriver til noget ligende der er sket? Og vil jeg få noget ud af at tage kontakt, eller er det så lang tid siden, så jeg godt kan føle mig tryg ved at det ikke er noget, som han længere har på hans telefon?

GirlTalks svar
Hej Anne
Mange tak for at dele dine tanker og følelser i dit brev til Pigetanker, hvor du udtrykker din bekymring om, at der er en, der muligvis har optaget dig på sin telefon. Det er så godt, at du åbner op for det og deler det med nogen, så du ikke går alene med dine tanker og bekymringer <3
Jeg kan virkelig godt forstå, at det ikke er en rar situation for dig, hvor du ikke ved, om hvorvidt du er blevet filmet i en meget privat og intim situation, som er mellem dig og en anden. Den usikkerhed kan meget nemt give ondt i maven. Måske det er det, du oplever? Jeg er virkelig glad for at læse, at du er blevet mere selvsikker, som tiden er gået, hvor du bedre kan sige til og fra. Det er så godt og sejt, at du er kommet dertil! Uanset om du er blevet filmet eller ej, så skal du vide, at du er meget meget værdifuld og god nok præcis, som du er. Som du også så fint selv skriver, så er det nemlig meget respektløst at gøre, og du må derfor ikke føle skyldfølelse over det, hvis du føler det.
Du skriver, at du tænker meget over om, der er blevet filmet eller ej, og om du derfor skal konfrontere ham, men samtidig lyder det på dig, at du helst er foruden at konfrontere ham, fordi det tager energi. Jeg kan godt forstå, at det er noget, der fylder hos dig, for du går jo meget i uvished. Jeg vil råde dig til at mærke efter, om du vil få det bedst af at konfrontere, og derefter om du kan ligge det helt fra dig? Eller om du har det okay med ikke at konfrontere, og så kan ligge det helt fra dig? Uanset om du vælger at konfrontere eller ej, så tænker jeg, at det vil være rigtig godt for dig, at du kan ligge det helt fra dig og ikke bruge mere energi og tanker på det, så du kan have det godt.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og mit råd <3
Kærlig hilsen Malene <3