sofie, 14 år
09. september 2024
Jeg har virkelig lyst til at have sex, men jeg har ikke nogen at gøre det med
jeg har virkelig lyst til at have sex men jeg har ikke nogen at gøre det med kan i hjælpe mig?

GirlTalks svar
Hej Sofie
Tusind tak for at skrive herind! Det er et virkelig interessant spørgsmål, du stiller - for hvis man gerne vil have sex, hvordan finder man så én at gøre det med? Jeg tror, der er mange der kan relatere til din problemstilling, så jeg vil så vidt muligt forsøge at hjælpe dig.
Jeg kan virkelig godt forstå, at du er nysgerrig på at have sex. Det er måske din første gang? Det er helt op til dig, hvordan du gerne vil have din første gang skal være, hvornår det skal ske, og hvem det skal ske med. Sådan gælder det faktisk bare generelt for sex - uanset om det er første gang eller om man har prøvet det 100 gange.
Sex kan være helt fantastisk, så længe man ikke føler sig presset. Føler du at mange omkring dig har sex? Eller hvad er det i dig, der gør at du gerne bare vil finde en at gøre det med? Måske du kan prøve at mærke efter, om du føler det er et pres udefra eller indefra dig selv før du begiver dig ud i at have sex.
Måske er du bare klar til at have sex. Og så er næste skridt at man finder en at have det med. Det vigtigste er, at du finder en du er tryg ved - om det er én du har kendt en uge eller flere år, det bestemmer du selv. Det kan være en fra klassen eller en du kender et andet sted fra - måske kan det være en af dine veninder kender én, som du kan være sammen med?
Det er bare vigtigt, du overvejer, om det er en person, du har lyst til at have sex med. Du kan jo også begynde at udforske lidt med dig selv til en start, indtil du møder et menneske, som du er klar til at have en seksuel oplevelse med. Det kan nemlig være lidt sårbart, når man skal være sammen med en anden for første gang, så det er også helt okay bare at have en lyst, som man så kan handle på senere, når man er helt klar til det og har mødt et menneske, som man føler sig tryg med.
Jeg håber, du kan bruge svaret til noget, og at det skaber nogle overvejelser hos dig, hvorfor du gerne vil finde en at have sex med. Håber du finder den rigtige for dig!
Knus Linnea