JoJo, 14 år
30. august 2024
Jeg er bange for, at mine roomies siger det videre til ham og hans venner
Hey Girltalk
Jeg er lige startet på efterskole. Vi er delt op på forskellige gange og der bor den pæneste fyr på min gang. Da jeg er startet på en meget stor efterskole, har jeg ikke mødt/snakket med alle elever endnu, der tæller han selvfølgelig med under. Jeg døjer med sociale problemer og er derfor meget på værelset, men alligevel ser jeg ham tit gå forbi på gangen. Jeg har ikke sagt et ord til ham, han kender faktisk ikke engang mit navn. Kun min bedsteveninde hjemmefra ved noget om det, da jeg er bange for at mine roomies siger det videre til ham og hans venner. Jeg har oplevet flere nætter hvor jeg har set hans smil for mig, hver gang han skubber sit hår ud af ansigtet. De andre elever/hans venner går rundt og kalder ham spøjs, hvilket kun minder mere om min type. Jeg vil så gerne give det en chance, men jeg ved slet ikke hvad jeg ville sige til ham.

GirlTalks svar
Kære dig ❤️
Tusind tak for at skrive ind til GirlTalks brevkasse, og hvor er du sej for at dele ud af dine tanker og overvejelser med os! Det skal du virkelig klappe dig selv på skulderen over, så tak for det ❤️
Det lyder dejligt og spændende at være startet på efterskole. Det giver god mening, at du ikke har snakket med alle endnu, når du både lige er startet, og det er en stor efterskole. Jeg er ked af, at du døjer med sociale problemer, men du lyder mega sej ❤️
Det virker rigtig spændende, at der bor den pæneste dreng på gangen, og du har set hans smil for dig om natten! Dejligt, at du kan tale med din bedste veninde om dine tanker og følelser, og du skal vide, at det er helt okay, at det kan føles skræmmende at fortælle nogen på efterskolen om det ❤️ Du kan måske bare begynde at snakke med dine roomies, om der er nogle drenge, som de synes er spændende. Så kan du fornemme, om det er noget, som de også har lyst til at dele med dig, og så har du måske lyst til selv at åbne op om dine tanker. Hvis det er svært at tale med dine roomies om det, så kunne du måske overveje at skrive nogle af dine tanker ned i en dagbog, så du endnu bedre kan mærke efter, hvordan du har det ❤️
Selvom de andre kalder ham den pæne for spøjs, så virker det til, at du synes, at han er rigtig spændende. Derfor lyder det til at være en god idé at prøve at snakke med ham, så du kan lære ham bedre at kende. Jeg ved ikke, om I går i klasse sammen eller har forskellige valgfag sammen, men måske kunne du spørge ham ind til noget med skolen, lektier eller lærerne, når I går forbi hinanden.
Hvis du ikke tør tale med ham, så kunne du måske øve dig i at smile til ham eller få øjenkontakt med ham, når du ser ham. Så kan det være, at han lægger endnu mere mærke til dig. Du kunne også prøve at se, om I kunne blive venner på de sociale medier, hvis du ville have det bedre med at skrive til ham. Her kunne du fx spørge ind til hans interesser, hvilke film han kan lide, eller hvilken slags musik han lytter til ❤️
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, og du er velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, hvis du gerne vil snakke endnu mere om det ❤️
Kærlig hilsen
Maria