Anonym #1, 12 år
21. august 2024
Jeg savner hende rigtig rigtig meget, og jeg ved ikke, om jeg kan klare mig uden hende
Hej GirlTalk jeg skriver ind fordi jeg ikke ved om jeg kan klare mig. Jeg mener altså sommerferien er slut, skolen er startet igen, nyt skole år og sådan noget. Jeg er startet i sjette, og min bedste veninde er væk de to første uger. Jeg savner hende rigtig rigtig meget, og jeg ved ikke om jeg kan klare mig uden hende. Jeg har skrevet her ind før. Det var mig, der spurgte om råd til hvordan jeg kunne være så alle var tilfredse. Nu hvor jeg skal være som jeg ville være, så har jeg virkelig brug for hendes støtte. Jeg ved virkelig ikke om jeg kan klare de to første uger,uden hende. Eller om jeg kan være mig selv uden hendes støtte. Kh. En bekymret pige

GirlTalks svar
Kæreste du ❤️
Tusind tak for at du skriver herind, og deler dine bekymringer ❤️ Det er virkelig modigt, og jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig bedst muligt! Jeg er virkelig glad for at du skriver herind igen, og håber at vores tidligere svar var til hjælp ❤️
Først vil jeg sige at det lyder dejligt, at du har så god en veninde! Det er altid skønt når man har en bedste veninde, der altid støtter en. Jeg forstår godt, at du kan være nervøs over at skulle starte i 6. klasse uden hende. Jeg tror det er meget normalt at være lidt nervøs over at skulle se de andre fra klassen igen. Det kan være at din veninde og dig kan aftale at skrive sammen eller ringe sammen efter du har været i skole? Så ved du at du kan snakke med hende når du kommer hjem, og at du har hendes støtte der ❤️
Samtidig kan det også være en mulighed for at lære nogle af de andre i klassen bedre at kende. Jeg ved, at det kan være svært at tage kontakt til andre, men der er måske flere, som også føler sig lidt alene, og som kunne blive glade for dit venskab ❤️ Nogle gange opdager man nye venskaber, når man åbner sig lidt op for andre.
Jeg synes, det er virkelig modigt af dig at ville være dig selv, og jeg forstår godt, hvorfor du har brug for din venindes støtte i lige netop denne situation. Jeg synes også at dit ønske om at være tro mod dig selv viser, hvor stærk og modig du er, og jeg er sikker på, at du kan klare det ❤️ Jeg sender dig al min støtte og et stort kram ❤️
Til sidst vil jeg sige at du også altid kan kontakte din lærer, eller snakke med dine forældre om at du synes det er lidt svært at skulle starte i skole efter sommerferien, nu hvor din veninde ikke er der de første to uger. Så kan de være ekstra opmærksomme, og gøre deres bedste for at hjælpe dig ❤️ Husk du altid må sende os endnu et brev, eller kontakte vores rådgivning, hvor der altid sidder søde piger klar til at hjælpe ❤️
Det største kram fra alle os i GirlTalk ❤️