Alberte, 14 år
28. august 2024
Hvorfor skal jeg være så bange for at tale med ham?
Kære Girl talk. Jeg er 14 år og er kærester med en dreng og jeg kan så godt lide ham! men jeg tør ikke snakke med ham sårn ordenligt eller være sammen med ham. Han vil gerne snakke og være sammen med mig, og det vil jeg jo også gerne men hvorfor skal jeg være så bange for at tale med ham?
Synes det er svært hvordan jeg skal få mig selv til at slappe af når jeg er sammen med ham for jeg vil så gerne være sammen med ham.
Kan i måske komme med nogle råd? 🤞🏼
Mvh Alberte🩷🤞🏼🫶🏼

GirlTalks svar
Kære dig ❤️
Tusind tak for at have skrevet ind til vores brevkasse med dit fine brev. Først skal du vide, at du er så sej for at skrive ind til os med dine tanker og overvejelser, og det skal du virkelig huske på ❤️
Det lyder virkelig dejligt at have en kæreste, og at du virkelig godt kan lide ham! Skønt, at han gerne vil være sammen med dig og tale med dig, så tillykke med at være sammen med ham ❤️
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at tale med din kæreste og være dig selv med ham, og det er helt okay at have det sådan. Jeg er sikker på, at du ikke er alene om disse følelser. Måske kan det være svært at være sammen med ham og tale med ham, fordi det kan være svært at være sårbar overfor ham. Da jeg blev kærester med min kæreste, skulle jeg også vænne mig til at slappe helt af i hans selskab, og man skal også lige lære hinanden at kende på den måde. Uanset hvad skal du vide, at du er skøn lige præcis, som du er ❤️
Du spørger, om vi har nogle råd til at kunne slappe mere af, når du er sammen med ham. Jeg tænker, at der kan være flere forskellige muligheder, som du kan overveje. Hvis du tør, så kan du prøve at tale med ham om, at det kan være svært at slappe helt af, fordi du så godt kan lide ham. Hvis du ikke tør sige det til ham i virkeligheden, så kunne du overveje at skrive en besked til ham, hvor du fortæller om dine følelser til ham ❤️
Hvis du slet ikke har lyst til at prøve at tale med ham om det, så kan det være, at det ville være dejligt for dig at lave nogle andre ting sammen med ham, end det I plejer. Måske skulle I prøve at gøre nogle af de ting, som du normalt føler dig afslappet ved. Det kan være, at du elsker at se bestemte film, gå ture, dyrke sport eller spille spil, og så kan du foreslå ham, om I skal lave noget af det sammen. Det kan være, at hvis I laver nogle ting, som du slapper af omkring, at det så er nemmere at være dig selv og tale med ham. Hvis man laver en aktivitet sammen, så er det også nemmere at snakke om det - fx hvad der sker i filmen, hvem der var dårligst til at skyde med bolden, eller hvem der er ved at tabe i brætspillet. Det kan gøre, at du har nemmere ved at tale om endnu flere ting med din kæreste ❤️
Endnu en gang mange gange tak for skrive ind til vores brevkasse - du er så modig, og jeg hepper på dig! Hvis du har brug for at skrive endnu mere om dine følelser, så er du mere end velkommen til at skrive ind til os i vores rådgivning ❤️
Kæmpe GirlTalk-kram fra Maria