libresse x girltalk

libresse x girltalk

Libresse og GirlTalk står sammen om at nedbryde tabuer og oplyse unge kvinder om krop, pubertet og menstruation

Fælles formål, Fælles målgruppe

Libresse har i en årrække støttet GirlTalks arbejde som sponsor og strategisk samarbejdspartner.

Samarbejdet er bygget på et stærkt strategisk match, da begge parter ser vigtighed og værdi i at forene kompetencer, viden og ressourcer, for at skabe læringsrigt og engagerende materiale om krop, pubertet og menstruation, til den fælles målgruppe af piger og unge kvinder. 

Sponsoratet støtter GirlTalks indsatser, og øger kendskab og synlighed hos målgruppen, for begge parter. Hertil giver det mulighed for at placere sig som aktiv aktør i at nedbryde tabuer, og bidrage til at skabe åbne dialoger, til gavn for de mange unge kvinder, vi i fællesskab når ud til.

Ved at forene ekspertise har vi sammen sat fokus på emnerne med digitale guides, kampagner og andre initiativer. 

Dertil sørger Libresse for, at der altid er hygiejnebind til rådighed for de mange ansatte og frivillige på GirlTalks lokalafdelinger.

Vi er meget glade for samarbejdet med GirlTalk. GirlTalk laver et fantastisk arbejde, som vi ønsker at bakke op om. Hos Libresse arbejder vi meget med at bryde tabuer omkring menstruation, og sammen med GirlTalk ønsker vi at støtte og hjælpe unge piger med alle de spørgsmål, der opstår under puberteten.
- Oda Mustorp, Brand Manager for Libresse
LIBRESSE x GIRLTALK

Uge SEX 2024: Kampagne på danske skoler

Libresse og GirlTalk går i 2024 sammen om en oplysningskampagne i Uge Sex, hvor grundskolerne har fokus på sundheds- og seksualundervisning.

GirlTalk og Libresse har en fælles mission: Kvindekroppen skal ikke være tabu, og alle unge kvinder skal have nem adgang til viden om krop, pubertet og menstruation. Dette fælles strategiske formål og budskab ligger bag Uge Sex 2024 kampagnesamarbejdet, hvor netop disse temaer er på tapetet i de danske grundskoler.

I samarbejde forsyner vi over 200 skoler i udvalgte kommuner landet over med letforståeligt materiale om emnet, samt om hvad GirlTalk kan hjælpe med, når ungdomslivet føles svært. 

Sponsoratet fra Libresse muliggør kampagnen der skaber gensidig værdi, da både GirlTalk og Libresse aktivt er med til at sikre, at tusindevis af piger og unge kvinder har adgang til retvisende viden og rådgivning. 

 

Læs mere om vores andre virksomhedssamarbejder her.

Vi kan se, at vi sammen er i stand til at hjælpe flere piger med materiale og uddannelse. Ved at kombinere vores ekspertviden har vi skabt bedre guides til de unge, som går igennem teenageårene og puberteten. Derfor har vi i Libresse valgt at udvikle og fortsætte vores samarbejde, for at vejlede og støtte de unge piger endnu mere. ​
- Oda Mustorp, Brand Manager for Libresse