GirlTalk.dk - Åbent Forum - Hvorfor kan jeg ikke spørge? (1/1)

I åbent forum kan du dele succeser og tale om alt det, der kan være svært. Tonen i åbent forum skal altid være opbyggende og til inspiration for andre. Det er derfor ikke tilladt at søge cases til opgaver, journalistiske interviews eller andre projekter. Har du spørgsmål til dette, kan du skrive til info@girltalk.dk.

3 år 1 uge siden
Hvorfor kan jeg ikke spørge?
Af cecilie170100

Hej piger:)

Nu handler mit indlæg så igen om bh'er...
Jeg regnede virkelig med at jeg skulle få nogle bh'er idag, men da vi så var i centeret kunne jeg bare ikke spørge om det:( jeg gik fuldstændig i lås!
Er det normalt? :/

Da i skulle have jeres første bh hvordan gjorde i så? Spurgte i bare "må jeg ikke få en bh?" Eller hvad?

Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg vildt gerne vil have en!

//Mig
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

3 år 1 uge siden
Sv: Hvorfor kan jeg ikke spørge?
Af Blondine

Jeg gik bare i H&M og prøvede nogle forskellige og købte så en der passede... Hvor er det du vil sprøge efter en BH? Hvis du ikke har lyst til at spørge kan du vel selv finde dem og prøve dem :)

3 år 1 uge siden
Af cecilie170100

Jeg tænker vel bare at min mor skal vide at jeg bruger dem!
Jeg kunne lige se hvordan hun ville spørger hvis jeg bare købte og ikke sagde det til hende!
"Hvorfor har du ikke sagt det?"

3 år 1 uge siden
Af Lovebirds

Det er altså naturlig at man kommer i en alder eller tid hvor man vil begynde på det.
Jeg synes bare du skal sige til din mor, at du altså godt kunne tænke dig en bh :)
Altså i mit tilfælde "tvang" min mor mig med ud, haha, så for mig kom det ikke sådan at jeg skulle tage springet.
Men det er meget hyggeligt, at finde bh er første gang, så spring ud i det eller gå ud med en veninde og find en og gå hjem og vise den :)
Det er jo lidt ligesom bikini dele, så tror ikke din mor bliver sur eller sådan "skal du ikke gå med" agtigt :)

3 år 1 uge siden
Af Lovebirds

Så kan du sige, at du bare ikke vidste hvordan du skulle aige det og det var nemmere lige at finde en med en veninde.

3 år 1 uge siden
Af Blondine

hmmm :) Altså, jeg tror at jeg så selv, næste gang i var i centeret, hive hende med ind i HM og finde en du kan lide og spørge om du ikke må få en, da du synes du har behov for en :)

Du ved, når man er 13/14 som dig, har man jo ikke brug for push-up og BH'er af silke og blonder, så prøv at finde en enkelt en af bomuld. De første jeg startede med var med Hello Kitty. De er rigtig søde og pæne og sidder rigtig godt :)

3 år 1 uge siden
Af cecilie170100

Det er nu heller ikke fordi jeg tror at hun vil sige at jeg ikke må få en! Tværtimod. Jeg har faktisk ingen anelse om hvorfor jeg har det sådan her! Det kan da godt være jeg skal finde en veninde?!
Lovebirds skrev:
Det er altså naturlig at man kommer i en alder eller tid hvor man vil begynde på det.
Jeg synes bare du skal sige til din mor, at du altså godt kunne tænke dig en bh :)
Altså i mit tilfælde "tvang" min mor mig med ud, haha, så for mig kom det ikke sådan at jeg skulle tage springet.
Men det er meget hyggeligt, at finde bh er første gang, så spring ud i det eller gå ud med en veninde og find en og gå hjem og vise den :)
Det er jo lidt ligesom bikini dele, så tror ikke din mor bliver sur eller sådan "skal du ikke gå med" agtigt :)

3 år 1 uge siden
Af cecilie170100

Det var da helt sikkert også det jeg havde tænkt mig! Bare i sort, hvid, nude, og måske en pink til festlige lejligheder:)
Blondine skrev:
hmmm :) Altså, jeg tror at jeg så selv, næste gang i var i centeret, hive hende med ind i HM og finde en du kan lide og spørge om du ikke må få en, da du synes du har behov for en :)

Du ved, når man er 13/14 som dig, har man jo ikke brug for push-up og BH'er af silke og blonder, så prøv at finde en enkelt en af bomuld. De første jeg startede med var med Hello Kitty. De er rigtig søde og pæne og sidder rigtig godt :)

3 år 1 uge siden
Af Itsu

Altså da jeg skulle have min første var det min mor der sagde det.
Jeg tror bare at du bliver nød til at springe ud i det selvom det er svært. ;)

3 år 1 uge siden
Af cecilie170100

Jeg ved det.....

3 år 1 uge siden
Af sweetmonica

Jeg kan godt forstå at du synes det kan være svært, selvom jeg ikke har været i den situation, nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er og om der er mange i din klasse der har.
Jeg fik selv tidligt bryster og fik min første BH i starten af 5. klasse (som den første i klassen), det var min mor der sagde at det vist var ved at være tiden.
Knuz

3 år 1 uge siden
Af cecilie170100

Jeg er 13 og går i 6. Jeg mener nok at alle pigerne fra klassen undtagen 2 der bruger det.
sweetmonica skrev:
Jeg kan godt forstå at du synes det kan være svært, selvom jeg ikke har været i den situation, nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er og om der er mange i din klasse der har.
Jeg fik selv tidligt bryster og fik min første BH i starten af 5. klasse (som den første i klassen), det var min mor der sagde at det vist var ved at være tiden.
Knuz

3 år 1 uge siden
Af EC

Jeg fik min første bh da jeg skulle konfirmeres i 7. klasse. Jeg har enormt små bryster, så jeg havde egentlig ikke et behov for dem dengang. Det var mere fordi min mor synes jeg skulle have en stropløs bh på indenunder min konfirmationskjole :) Min mor fik så min moster til at tage i centeret og kigge efter bh'er :)
Egentlig begyndte jeg først for real at gå med bh'er i 9. klasse, og brugte sådanne små toppe indtil da ;)

Men bare sig det til din mor. Hun kan umuligt blive sur over det, og der vil virkelig ikke ske noget ved bare at spørge hende :)

3 år 1 uge siden
Af sweetmonica

Jeg kan godt forstå at du gerne vil når næsten alle andre i klassen har, der er kun 1 i min klasse (jeg går også i 6), der ikke har, men hun er også "helt flad", så er der et par stykker der har BH, selvom det absolut ikke er nødvendingt.

3 år 1 uge siden
Af WriteLoveOnHerArms

Jeg købte bare min første med nogle veninder og på et tidspunkt så tror jeg bare min mor regnede med at jeg gik med en :)

3 år 1 uge siden
Af cecilie170100

Tusind tak for jeres svar piger!:)

Det hjælper rigtig meget! Tænker lidt at tage der ned med min veninde som heller ikke bruger bh, og så købe den første sammen... så bare sige til min mor: "se hvad jeg har købt:)" og vise den eller skrive en sms når jeg er derude.

3 år 1 uge siden
Af Lovebirds

Synes måske du skal vise hende den og ikke sende en SMS om den.
Det ville jeg ikke gøre. Det virker forkert lidt hvis det var mig.
Men gør hvad du føler falder dig naturligt og som du kan finde ud af.
For hvis det var mig ville jeg tænke sådan "har hun fået beskeden" "åh nej..."
Så det er mere sådan naturligt at gå hjem og sige "hey se den er bh jeg fandt med ***" :)
Det er bare min mening.

3 år 1 uge siden
Af AnneJ

Jeg var også en af de sidste i min klasse til at købe en, og havde det på præcis sammen måde som dig med min mor. Kan jo ikke skjule det for hende, fordi hun skal jo vaske mit undertøj osv.
Jeg tog med en veninde og købte én i H&M også da jeg kom hjem, havde jeg virkelig svært ved at tage mig sammen, men bed bare i det sure æble og fortalte at jeg havde købt en BH.
Har det altid sådan når jeg skal fortælle min mor nogle personlige ting, det gælder bare om at tage sig sammen, også tænke på at man ikke skal tænke over det længere når man har sagt det ;)

3 år 1 uge siden
Af cecilie170100

Det vil jeg prøve hvis min veninde er med på den:)
Tusind tak allesammen:)
AnneJ skrev:
Jeg var også en af de sidste i min klasse til at købe en, og havde det på præcis sammen måde som dig med min mor. Kan jo ikke skjule det for hende, fordi hun skal jo vaske mit undertøj osv.
Jeg tog med en veninde og købte én i H&M også da jeg kom hjem, havde jeg virkelig svært ved at tage mig sammen, men bed bare i det sure æble og fortalte at jeg havde købt en BH.
Har det altid sådan når jeg skal fortælle min mor nogle personlige ting, det gælder bare om at tage sig sammen, også tænke på at man ikke skal tænke over det længere når man har sagt det ;)

3 år 6 dage siden
Af Albajessica

Altså jeg er 12 og jeg har bh'er bruger dem ikke så meget men bare spørg din mor hun vil sikkert forstå det B)
Held og lykke herfra :gt:

3 år 6 dage siden
Af Travesty

Jeg tror nok at jeg var i et center med min mor og så gik vi forbi dame-afdelingen... Måske havde hun planlagt det eller noget men vi kom til undertøjet og så blev vi begge enige om at jeg nok havde brug for en BH xD

Jeg har altid haft et fantastisk godt forhold til min mor - og også min far - så det har ikke været et problem for mig at spørge om sådan nogle ting. Jeg er virkeligt ked af at høre at nogle piger har svært ved det :/

Men har hørt fra andre der havde svært ved det at de selv har købt en BH og så har brugt den og lagt den til vask - uden at moren så har spurgt ind til det eller noget....

3 år 6 dage siden
Af Squash

Travesty skrev:
Jeg tror nok at jeg var i et center med min mor og så gik vi forbi dame-afdelingen... Måske havde hun planlagt det eller noget men vi kom til undertøjet og så blev vi begge enige om at jeg nok havde brug for en BH xD

Jeg har altid haft et fantastisk godt forhold til min mor - og også min far - så det har ikke været et problem for mig at spørge om sådan nogle ting. Jeg er virkeligt ked af at høre at nogle piger har svært ved det :/

Men har hørt fra andre der havde svært ved det at de selv har købt en BH og så har brugt den og lagt den til vask - uden at moren så har spurgt ind til det eller noget....

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvorfor nogen har problemer, med at snakke med sine forældre om sådanne ting.
Men jeg har som du, heller aldrig haft det. Hverken med min far, eller med min mor. (heller ikke da jeg boede hjemme, og det kom til køb af bind/tamponer, jeg har også engang bedt min far om at købe nogle til mig, da det lige var ham der skulle ud og handle.. de har jo begge vidst at jeg (og min søster (-; ) er piger, så derfor er det jo meget naturligt at sådanne situationer opstår :-) )

Jeg kan ikke huske hverken hvornår eller hvordan jeg fik min første bh, så det har nok ikke været noget stort. Men jeg kan huske det med min første g-streng, der har jeg været omkring 14, jeg købte bare en , og smed den som alt andet tøj til vask, uden at tænke videre over hvad det var.. det eneste der skete var bare at min mor spurgte mig om det var min, da hun ikke vidste jeg gik med sådan noget, og hun da ikke gad at vaske mine veninders tøj hvis det var dem der havde glemt det, mere var der ikke i det. (det kunne jo blive lidt det samme med bh-en, nogle gange forestiller man sig bare ting værre, end de rent faktisk er.) :-)

Moderatorer: moderator-girltalk
Leveret af Kunena Forum